Välkommen!

Har Du likt jag ett brinnande intresse för krigsvetenskap, militärhistoria och säkerhetspolitik? I så fall har du kommit rätt! Min avsikt med denna blogg är att publicera artiklar som avhandlar och analyserar dessa ämnen.

Du kommer att få läsa om såväl historiska som kontemporära konflikter och tillhörande krigsvetenskap. Jag är intresserad av att höra dina åsikter och kommer därför att uppmana till en diskussion. Jag vill också att Du skall reflektera över vad jag skriver och hoppas att Du lär dig någonting nytt!

Det går ännu inte en dag utan att jag forskar eller bedriver självstudier inom dessa ämnen. Vad som började som en hobby för mig har växt till en passion. Nu har jag över 16 år bakom mig av studier och vill gärna lära ut vad jag har lärt mig. Krig är ett ämne som har funnits med människan sedan urminnes tider och har spelat en stor roll i att forma världen till vad den är idag. Som bekant så måste man blicka på historia för att förstå sig på nutid.

Jag hoppas att du kommer att finna någonting som väcker ditt intresse och önskar dig varmt Välkommen!

Kommentera här: